Παρ22112024

Ενημέρωση:Παρ, 18 Οκτ 2019 4pm

  τηλ. κέντρο: 26510 87000

Ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους σταθμούς διοδίων στην Ήπειρο ζητά το Περιφερειακό Συμβούλιο

Σε τέσσερις κατευθύνσεις κινείται η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με τους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου. Η τελική απόφαση και το σχετικό ψήφισμα θα διαμορφωθούν με τη συνεργασία όλων των παρατάξεων, ωστόσο ο βασικός κορμός τους κινείται στο πλαίσιο της εισήγησης του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, σύμφωνα με την οποία:

  1. Με βάση την προσφυγή της Περιφέρειας, Δήμων, επιχειρηματιών και κατοίκων στο ΣτΕ μέχρι να καταστεί λειτουργικό το παράλληλο εθνικό οδικό δίκτυο, δεν μπορεί να λειτουργήσει νέος σταθμός διοδίων εντός της Περιφέρειας Ηπείρου στην Εγνατία οδό. Στην περίπτωση λειτουργίας του για τους μόνιμους κατοίκους και όσους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά εντός των ορίων της Π.Ε. Ιωαννίνων, να υπάρχει απαλλαγή από καταβολή διοδίων.
  2. Στους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων (Εγνατίας οδού, Ιονίας οδού, υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου- Πρέβεζας) θα πρέπει να εφαρμοστεί εκπτωτική πολιτική χρέωσης για μόνιμους κάτοικους, μακροχρόνια ανέργους, για όσους επαγγελματίες μετακινούνται συχνά και δραστηριοποιούνται εντός της Ηπείρου. Ειδικά για τη ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας πρόσθετη μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για τους μετακινούμενους αγρότες- κτηνοτρόφους της Πρέβεζας που ασκούν δραστηριότητα στην περιοχή Ακτίου.
  3. Ζητείται να καθιερωθεί αναλογική – ηλεκτρονική χρέωση, λαμβανομένων υπόψη των αναγκών των μονίμων κατοίκων, των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην Ήπειρο και χρησιμοποιούν τακτικά τους ανωτέρω οδικούς άξονες και την υποθαλάσσια ζεύξη.
  4. Ζητείται η επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ούτως ώστε να είναι ελκυστική η χρήση εκ μέρους τους των οδικών αξόνων.

Η συζήτηση του θέματος έγινε μετά από αίτημα της περιφερειακής παράταξης «Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο».

Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης διευκρίνισε ότι πρέπει να υπάρξει διαφορετική προσέγγιση για την Εγνατία Οδό που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο  σε σχέση με την Ιόνια Οδό, που έχει κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης.

 Ειδικότερα για την Εγνατία οδό, τόνισε ότι υπήρξε δέσμευση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για μη λειτουργία του  σταθμού Παμβώτιδος (Δροσοχωρίου). «Θα πρέπει να γνωρίζετε – πρόσθεσε- ότι από το 2009  καταργήθηκαν σταδιακά οι τρείς σταθμοί  αποχιονισμού Μετσόβου, Κατάρας και Κάμπου Δεσπότη. Αυτό ουσιαστικά σήμαινε υποχρεωτική διέλευση από την Εγνατία Οδό, καθώς σταδιακά απαξιώθηκε  το υπάρχον οδικό δίκτυο. Αν ξέραμε τη διαδικασία, θα είχαμε κάνει προσφυγή και για τα διόδια στην Τύρια και για τα διόδια στο Μαλακάσι».

 «Ζητάμε – πρόσθεσε- για λόγους ηθικής τάξης και όχι ανομίας, μέχρι την εκδίκαση της προσφυγής μας στο ΣτΕ να μην λειτουργήσουν τα διόδια στο Δροσοχώρι. Είναι ανήθικο να ξεκινήσουν τα διόδια, πριν να συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα. Εμμένουμε στην προσφυγή μας. Και συμφωνούμε πλήρως με την πρόταση της ΕΝΠΕ για τα διόδια».