Παρ27122024

Ενημέρωση:Παρ, 18 Οκτ 2019 4pm

  τηλ. κέντρο: 26510 87000

Ολοκληρώθηκαν οι συσκέψεις για τον τουρισμό

 Ολοκληρώθηκαν οι συσκέψεις για τον τουρισμό που πραγματοποιήθηκαν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων, με τελευταία την σύσκεψη στην Πρέβεζα στις 14 Μαρτίου, με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη και αρμόδιου για τον την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου κου Στράτου Ιωάννου. Μήνυμα αμέριστης υποστήριξης απέστειλε ο Περιφερειάρχης κος Αλ. Καχριμάνης, ο οποίος τόνισε τη σημασία της τουριστικής ανάπτυξης για την Ήπειρο και δήλωσε ότι συνδυαζόμενη με την αξιοποίηση των άλλων αναπτυξιακών δυνατοτήτων μπορεί να αποτελέσει έναν βασικό ελπιδοφόρο μοχλό ανάπτυξης της Ηπείρου.

 Αποσκοπώντας στη χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου, συγκεντρώθηκαν στην Πρέβεζα, όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, παράγοντες και επαγγελματίες του τουρισμού, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους. Για πρώτη φορά επιχειρείται και μάλιστα σε επίπεδο Ηπείρου η χάραξη ενός στρατηγικού σχεδίου το οποίο θα αντιμετωπίζει την το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου ενιαία, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις δράσεις, ενισχύοντας παράλληλα την τουριστική ανάπτυξη της κάθε μιας από τις Περιφερειακές ενότητες. Τόσο η σύσκεψη της Πρέβεζας όσο και οι προηγούμενες συσκέψεις απέβησαν ιδιαιτέρως γόνιμες καθώς η ενδελεχής καταγραφή των προβλημάτων και των προτάσεων από όλους τους φορείς και τους επαγγελματίες θα αποτελέσει την πρώτη ύλη, πάνω στην οποία θα βασιστεί το στρατηγικό σχέδιο για την ενιαία τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου. Ο κος Στράτος Ιωάννου υποστήριξε ότι ένα τέτοιο σχέδιο πρέπει να βασίζεται στον πλούτο της εμπειρίας όλων των παραγόντων και να αναπτυχθεί ως προϊόν «συγκατασκευής».

Ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να καταθέσουν, προτάσεις και εμπειρίες τόσο για την μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου και των Περιφερειακών ενοτήτων, αλλά και προτάσεις για την βραχυπρόθεσμη και άμεση αξιοποίηση για την ερχόμενη τουριστική σαιζόν, καθώς όπως είπε, δεν υπάρχει καθόλου χρόνος για καθυστέρηση.

 Οι εκπρόσωποι των φορέων και επαγγελματίες δήλωσαν ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι από την πρωτοβουλία να συγκληθούν έγκαιρα οι συσκέψεις και από την πρόθεση που υπάρχει για να αξιοποιηθεί η εμπειρία τους. Μέσα από τη διαδικασία των συσκέψεων, όχι μόνο δόθηκε η ευκαιρία να ακουστούν οι απόψεις, αλλά να υπάρξει σύνθεση των προτάσεων, που συνδυαζόμενη με την ευαισθητοποίηση στον τομέα του τουρισμού, παράγει ελπιδοφόρα μηνύματα για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου.

Ο κος Στράτος Ιωάννου ανέφερε χαρακτηριστικά στην εισήγησή του, δίνοντας το στίγμα της στρατηγικής που σχεδιάζεται: «Η τουριστική ανάπτυξη είναι κορυφαία προτεραιότητά μας. Η τουριστική ανάπτυξη σε έναν τόπο τόσο προικισμένο από τη φύση, όπως είναι η Ήπειρος, μπορεί να αποτελέσει τον παράγοντα που θα αιμοδοτήσει την συνολική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Διότι τα περιθώρια τουριστικής ανάπτυξης για την Ήπειρο είναι μεγάλα και οι ευκαιρίες αξιοποίησης πολλές, με σεβασμό πάντοτε στο περιβάλλον.

Είναι γεγονός ότι ως τώρα η τουριστική προβολή γίνονταν σε επίπεδο νομού ή δήμων, ενώ μεμονωμένες δράσεις αναλάμβαναν φορείς όπως σύλλογοι ξενοδόχων, ενοικιαζόμενων δωματίων, κα. Παρά τις καλές προθέσεις όλων αυτών που προσπαθούσαν για τον τουρισμό, είναι γεγονός ότι οι απόπειρες αυτές μοιραία χαρακτηρίζονταν από αποσπασματικότητα και από τοπικιστικά κριτήρια. Και αυτό ήταν βεβαίως δικαιολογημένο, αφού οι επικοινωνιακές τακτικές για την τουριστική προβολή χαράσσονταν, λόγω και της διοικητικής διάρθρωσης,  στη βάση νομού. Και λέω τακτικές, γιατί έχω την πεποίθηση ότι Στρατηγική για τον τουρισμό δεν υπήρχε.

          Δεν είχε μπει ποτέ ουσιαστικά το ζήτημα της χάραξης ενός σοβαρού σχεδίου για τον τουρισμό, με βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες στοχεύσεις. Τώρα, για πρώτη φορά βάζουμε το θέμα της χάραξης ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ για όλη την Ήπειρο, αντιμετωπίζοντας με ενιαίο τρόπο το τουριστικό προϊόν που λέγεται Ήπειρος. Σε αυτό μας βοηθάει και η διοικητική αναδόμηση που έχει γίνει και η οποία ωθεί στην αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν την ανάπτυξη, όπως ο τουρισμός, κεντρικά και με ενιαίο τρόπο.

          Θεωρώ τη συγκυρία μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς συντρέχουν αρκετές προϋποθέσεις για να χαραχθεί ένα μακρόπνοο, αξιόπιστο, και υποσχόμενο ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ για την τουριστική ανάπτυξη. Το σχέδιο αυτό θα εξασφαλίζει την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου ολόκληρης, αλλά και ξεχωριστά της κάθε μιας Περιφερειακής Ενότητας. Το σχέδιο αυτό θα έχει δύο βασικούς άξονες, που θα επιμερίζονται σε πολλές επιμέρους δράσεις.

 

àΟ ένας άξονας θα είναι ο ΚΑΘΑΥΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ και θα στοχεύει στην δημιουργία και προώθηση των αναπτυξιακών υποδομών που δημιουργούν προϋποθέσεις για τουριστική ανάπτυξη, όπως πχ το οδικό δίκτυο, η ενίσχυση των αεροπορικών ζεύξεων, κα. 

àΟ άλλος άξονας, εξίσου σημαντικός, και ίσως αυτός που έχει υποστεί περισσότερο τις συνέπειες της αποσπασματικότητας και του ερασιτεχνισμού, είναι ο άξονας της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ.

 

Ο μεν πρώτος, είναι η προϋπόθεση και η υποδομή για την τουριστική ανάπτυξη ο δε άλλος, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την επικοινωνιακή αναβάθμιση και γνωστοποίηση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση, άμεση αλλά και διαρκή, τουριστών στην περιοχή μας 

Μια Τρίτη κρίσιμη διάσταση που θα ενσωματώσουμε στην όλη διαδικασία είναι κάτι που έλειπε παντελώς στο παρελθόν. Η έννοια της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Για κάθε δαπάνη που θα διατίθεται για τον τουρισμό, από εδώ και εμπρός θα χρησιμοποιήσουμε αυστηρά μοντέλα, τα οποία τα καταδεικνύουν τη σχέση δαπάνης/οφέλους που παράγεται. Και έτσι θα αξιολογούνται και θα επιλέγονται δράσεις επικοινωνιακές ή άλλες. Διότι κάθε τι που γίνεται, κάθε ενέργεια προβολής που υιοθετούμε, το πιο πιθανό είναι να έχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Όμως είναι ανάλογο της δαπάνης που διαθέσαμε, έδωσε την προστιθέμενη αξία που προσδοκούμε; Αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα, που ποτέ, ή πολύ σπάνια ετίθετο στο παρελθόν.

          Θεωρώ απαραίτητο ότι πρέπει να δουλέψουμε ταυτόχρονα και για τους δύο άξονες, ισόρροπα και ισοσταθμισμένα, για να έχουμε σοβαρά αποτελέσματα για τον τουρισμό της Ηπείρου. Από δω και μπρος κάθε δράση που θα κάνουμε θα υπακούει και θα υπηρετεί το ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ για την τουριστική ανάπτυξη, που σχεδιάζουμε μαζί.      Πιστεύω ακράδαντα, ότι η χάραξη μιας στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη, μπορεί να ευδοκιμήσει, μόνον όταν έχει ενσωματώσει και αξιοποιήσει τον πλούτο της εμπειρίας των ανθρώπων που χρόνια αγωνίζονται γι’ αυτήν την υπόθεση.

          Επιπροσθέτως πιστεύω, ότι ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί παρά να είναι το αποτέλεσμα μιας ευρύτατης συνεργασίας και συνδρομής παραγόντων.         

          Για το λόγο αυτό προτείνω να δημιουργηθεί ένας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ/ΦΟΡΕΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ με απώτερο στόχο τον κεντρικό - στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ηπείρου. Σκοπός του προτεινόμενου φορέα/οργανισμού θα είναι διττός: Αφενός να  υπάρξει μια ενιαία αντιμετώπιση του τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου με σχεδιασμό μακράς πνοής για την τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου. Αφετέρου, να έχει τη δυνατότητα, χάριν της  νομικής  μορφής του και της θεσμικής του οχύρωσης, της ευελιξίας του, να ανταποκρίνεται ΑΜΕΣΑ στις περιοδικές και έκτακτες  ανάγκες του τουρισμού, ώστε να επιτυγχάνει υψηλό βαθμό αποτελεσματικότητας.